19.6.08

Hatadan döndüler: Nefret tünelinde Aşk'a tabii ki devlet desteği yok

Az daha Türkiye'de bunca yıllık köklü gelenek değişip de Kültür Bakanlığı çağdaş sanatı destekleyecek diye düşünüyordum açıkçası ama -iyi ki de- yazmıştım size "bu durum sevindirici ama şaşırtıcı" diye...

Tabii ki vazgeçtiler...

Baştan niye "olmayan olacakmış gibi yaptılar" anlamak pek m
ümkün değil.

Ertuğrul Günay, "açık mektubumun" ardından birilerini memur etti de, onlar sonradan vazgeçti desem, bu mümkün değil bu devletin bürokratik geleneğinde.

Yine Ertuğrul Günay, Atina'daki törende koltuğunda rahat oturmak ve benim töreni basmam
ı engellemek için "bir oyalama süreci organize etti," desem, ben dahil hepimiz "yuh artık!" deriz herhalde... Demeliyiz de!

Neyse, bu tuhaf yazışmalar da böylece sona erdi belli. Oturup Bakan'ın açıklama yapmasını bekleyecek halimiz yok ya!

Son gelişmelerin ve dayanışma çağrımın ardından kentlerinde etkinli
ğin basılması olası Bakanlık destekli duyuru posterlerini asmak ve asılmasını organize etmek için ülkenin her yerinden bana adreslerini yollayanlara çok teşekkür ediyorum.

A
çıkçası bu sanat etkinliğinin gerçekleşmesinin artık suya düştüğünü hep beraber kabullenmenin vaktidir diye düşünüyorum.

kimden: güzelsanatlar
kime: hakan akcura
tarih: 19 Haziran 2008 Perşembe 14:11

Sayın Hakan AKCURA,

Bakanlığımıza e-mail mesajı ile ulaştırılan “Nefret Tünelinde Aşk” isimli üç aşamadan oluşan sanatsal projenize yönelik maddi destek talebinizle ilgili olarak, 23.05.2008 tarihli yazımızla Genel Müdürlüğümüzce verilebilecek destekler tarafınıza bildirilmiş, 06.06.2008 günü yapılan telefon görüşmesi üzerine de gerekli değerlendirmeler yapılmıştır.

Tarafınızca gerçekleştirilmesi planlanan türden münferit sanatsal projelere, Bakanlığımız bütçe imkanları elvermediği ve bütçemizde bu amaçla konulmuş ödenek bulunmadığı için doğrudan parasal destek ve maddi yardım sağlanamamaktadır. Bunun yanı sıra, bu tür etkinliklerin kamu ve meslek kuruluşlarına duyurularının yapılmasına destek verilmekle beraber, projelere yardım çağrısı yapılması mümkün olamamaktadır.

“Nefret Tünelinde Aşk” isimli projenizin hazırlık çalışmalarının tamamlanmasından sonra, serginize uygun salon tahsisi, sergiye ilişkin duyuru afişi ile davetiye basımı konularında yardımcı olunmaya çalışılacaktır.

Bilgilerini rica eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Mustafa ATALAR
Genel Müdür V."

No comments: