Bu sergiye aşağıdaki afiş tasarımım ve başvuru metni ile ben de katıldım:
9 Kasım 2005 tarihinde saat 12.15'te, Umut Kitabevi'ne, Şemdinli'de bomba atanların arabalarının bagajlarından çıkan ve patlayanlarla aynı özellikte olan alman yapısı el bombalarının seri numaraları HGR Z DM LOS FMP 133 ve 134'tü. (TC. Van Cumhuriyet Başsavcılığı, soruşturma no: 2005/750, esas no: 2006/32, karar no: 2006/31 olan "Şemdinli Davası" İddianamesi, sayfa 10)
Filmin ismi, patlayan iki bombanın seri numaralarının da HGR Z DM LOS FMP 131 ve 132 olduğu "hayali" varsayımını içerir.
Afiş, sözkonusu filmin 2015 yılının 9 Kasım tarihinde yapılacak dünya prömiyeri için tasarlanmıştır.
Prömiyer 6 ayrı yerde birden, sözkonusu bombaların atıldığı saatte yapılacaktır.
Tasarımın içerdiği "10 yıl öncesinde gerçekte nelerin olduğunu" aktaran ve seyirciyi filme hazırlayan metin, Bianet'te 30 Kasım 2005 tarihinde Tolga Korkut imzasıyla yayınlanan haber-yorumdan alınmıştır.
Sanatçı tasarımda yeralan gerçek isimler olan Ezel Akay, Haluk Bilginer, Serra Yılmaz ve yazısından bir bölüm aktarılan Tolga Korkut'tan, aynı zamanda gerçek bir yapım şirketi olan İFR'den isimlerini kullanmak için izin almamıştır. Seçici Kurul gerek görürse bu izinleri kendi almalıdır.
Oyuncu listesinde yeralan diğer üç isim tümüyle hayalidir. Sanatçı gerçek kişilerle kurulabilecek her türlü bağlantı karşısında hiçbir sorumluluk kabul etmez. Üç ön isim de kürtçedir.
Afişin güçlü ve yalın görselini oluşturan figürler el bombasıdır. El bombalarının biçimi ve afişte yeralan teknik özellikleri, GlobalSecurity.org sitesinden alınmıştır ve Şemdinli'de kullanılan el bombalarının gerçek biçim ve nitelik bilgileridir.
Sanatçı, kitap kapakları ve film afişlerine dair grafik tasarımlarında, kitap okunup, film bittikten sonra tasarımın yeniden ve farklı algılandığı bir dili kullanmayı seçmiş ve düşlemiştir.
Grafik tasarım dili genel nitelikleri ile tadını, 1960'lı yıllarda Saul Bass ile doruğunu yaşayan bir dönemden almıştır.
Tasarım aslında kendi boyutlarını da "düşlemektedir": Eski ve ingilizce deyimle "Six sheet". Yani 300 x 140 cm.
Seçici kurul, tasarımın sergilenmesine karar verirse, sanatçının bu boyuta dair "düşünü" de gerçekleştirebilir.
Tasarım aslında kendi baskı tekniğini de "düşlemektedir": İki renk serigrafi baskı. Seçici kurul, tasarımın sergilenmesine karar verirse, sanatçının bu baskı tekniğine dair "düşünü" de gerçekleştirebilir.
No comments:
Post a Comment