3.2.10

"Al bayrak" ya da Birgün'le yollarımızın ayrılması üzerine

"Al bayrak", Birgün'ün, kültür sayfa editörü Ali Şimşek eliyle "dava açılması da dahil olmak üzere bazı riskler taşıdığı", "zaten para sıkıntıları içindeyken.. durup dururken ceza yeme saflığına düşmemek için" yayınlamayacaklarını ilettikleri, yerine başka bir çalışmamı talep ettikleri, geçen hafta cumartesi gününe tarihlenmiş sıradaki Baykuş işimdi. Cumartesi gününden bu yana neden yayınlanmadığını öğrenmeye çalıştığım bu çalışmama dair reddi ve yeni iş talebini dün öğrendim.

Yayın-yaratım çizgimde yoksayamayacağım, eksik kalmaması gereken bir iş olduğu için ve aynı zamanda dost bildiğim çevrelerde yaşantıladığımız otosansürleri "kol kırılır yen içinde kalır" diyerek gizli kılmayı hiçbir zaman doğru bulmadığım için, hem "Al bayrak"ı burada yayınlamayı, hem de bu gelişmelere dair izleyenlerimi bilgilendirmeyi seçtim ve bu kararımı dün gazeteye ilettim.

Bugün, uygulamanın bir otosansür olduğunu düşünsem, onları eleştirsem de yine de Birgün'le çalışmaya devam etme istekliliğimi sürdürdüğümü de iletip yeni işimi gönderdiğimde ise, onun hakkında da benzer gerekçeyle "yayınlanamayacağı" bilgisi geldi. Artık onlar açısından da, benim açımdan da, birlikte çalışmanın olanaklı olmadığı ortadaydı. Bu da iletildi. Bence -ne yazık ki- bizim için en iyisi de bu ortak karar oldu.

Baykuş'un Birgün'deki serüveni, ancak iki işimi, "Az kaldı" (Türkiye linç yapılmış ya da linçe kalkışılmış mülki idare bölümleri haritası) ve Hrant: Üç çift gözbebeği'ni yayınlamamı sağlayacak kadarmış.


Yukarda değindiğim, Birgün'ün ikinci reddine konu olan yeni işimi, önümüzdeki günlerde yine Open Flux'ta yayınlayacağım.


Yenileme: 

Birgün'ün ikinci reddine konu olan yeni işimi yayınlayınca buraya da linkini eklemem doğru diye düşündüm:  
"Günümüz anti-demokrat kemalist evlerini bu kadar farklı ve bu kadar baştan çıkarıcı yapan nedir?"

3 comments:

Unknown said...

Sağlık olsun Hakan'cım. OOoo Kol kafa kırılır yen dışarı çıkar bu bizim gazetelerin hali aynı kalır.Sıradakine bakmak lazım...Mobbing her işin düşmanı...kolay gelsin.
Sevgiler
pervin

Anonymous said...

Cok uzuldum. Bari acik acik konusup, basimiz derde girer diye odumuz kopuyor, onun icin yayinlamiyoruz deyip ozur dilesinler. Ama buna da cesaretleri yok herhalde.

Aci be... Al Bayrak'i gorunce carpildim. Eline saglik.

Neyse, isin obur tarafinda, Birgun'un hemen hemen kimse tarafindan okunmamasi gercegi var. Azcik yayginligi olan bir web sitesini daha cok kisi tikliyor.

Kerem Oktem

apo bilmez said...

Tebrik ederim, böyle şeyler kötü ve üzücü görünse de bence iyi şeyler, yani rota belirliyor, doğru yolu, bilmiyorum belki gündem yayımlayabilir