you did not bite into that stone and break your tooth...tell me you didn't! it has made me very queasy. yet viewing these images has also the very excusable effect of making making me very thankful that i never had to witness them more than fraction of a second each. you bring up the question of transient vs permanent in a very powerful way.
Hakan bey, etkilendim, özellikle öğürme sahnesine kadar.. Ondan sonrası dolgu maddesi gibi geldi bana..Konsantre etki oraya kadardı.. Tabii bu benim fikrim..Kısaca sanat bir affect ise, bunu başarmışsınız.. Tebrikler...
Islerini elimden geldigi kadar takip etmeye calisiyorum ve bir cogunu gercekten ilgiyle izliyorum. Bunun hakkinda durust konusmam gerekirse fikir olarak guclu ancak anlatim olarak cok kisir buldum isi. Evet Irak'ta 1.2 milyon insan oldu, burada onlarin cesetlerin pesisira gosterirsen de gercekten rahatsiz edici ve insanlarin bir yerlerine dokunan bir video elde etmis olursun ama yine de birseyler eksik geliyor bana. Insani yerlere dokunmaya calistigin yerler, yani gercekten bir insanin bundan nasil rahatsiz olabilecegini gosterdigin gibi yerler bir sekilde havada kalmiş gibi geliyor bana. Ama her zaman soyledigim gibi emege sonsuz saygi ve ellerine saglik. Tesekkur ederim paylastigin icin. Sadece soylemek istedigin kelimeler boslukta sallaniyor gibi geldi bana hepsi bu. Umarim kizmazsin bana... Sevgiler, Cagin Turker...
Videoyu izlerken neler hissettiğimle başlamak istiyorum. Arka plandaki araba sesleri ve senin normal ev halinde meyve tabağının önünde televizyon seyreder gibi durman, hergün birsürü insanın televizyon izleme halini yansıtıyor, senin seyrettiğin imgelere karşı gösterdiğin tepkiyi birçok kişi haberleri izlerken düşünüyor belki ama bu derecede göstermiyordur bu anlamda bu iğrenme hali bizim seyirci olarak konumumuzu bir yere kadar sorgulamaya itiyor diye düşünüyorum. Ama aynı zamanda burda bir sorun var diye düşünüyorum. Çünkü izleme bittikten sonra bilinçdışımızda bu kötü imgeleri ister öğürerek ister belki de daha da kayıtsızlaşarak atmaya ve unutmaya çalışıyoruz ve belki de daha kolay unutuyoruz. Yani bence bu derece vahim ölme biçimlerine çıplak bir şekilde bakmak insanı (eğer bilinçli olarak savaş karşıtlığı yapmıyorsan)olanları daha kolay unutmaya ya da yok saymaya itiyor, bir de bu cesetlerin savaş sırasında ölmüş insan cesetleri olduğu belli değil, bunlar herhangi bir şekilde ölen insan cesetleri de olabilir. Bir de ikinci sahnede sen ne yapıyorsun pek anlaşılmıyor, boks mu yapıyorsun ne yapıyorsun sahiden anlamadım?
Bütün bunlardan sonra seyrederken tüylerim diken diken oldu ama bittikten bir müddet sonra tüylerim indi ve geriye unutmak istediğim cesetlerden biraz görüntü kaldı hafızamda ama o da unutulmaya mahkum.. Seyredekken bu kadar rahatsız edici hatta kusturucu malzemeler insanı kusmaya ve en kısa zamanda unutmaya sevk ediyor diye düşünüyorum.
Hakan Akçura’nın yeni çalışması “60 seconds - 60 saniye - 60 sekunder”. Akçura’nın 60 Saniye ve önceki çalışmalarında, video performas sanatı dışında; kapitalizm ve sanat, kitle iletişimi ve bireysel kimlik arasındaki ilişkileri sorgulaması açısından “Yeni Kavramsalcılık” etkisi de görülür. Hakan Akçura’nın disiplinlerarası bir sanatçı girişimi olan “60 seconds - 60 saniye - 60 sekunder” adlı video çalışması bireysel kimliğimiz ile dışımızdaki dünyadaki kitlesel bir soruna; Irak’taki ölümlere parmak basıyor. Güncel sanata; videonun bir araç olarak yeniden üretimi ile katkı sağlayan çalışma izleyiciye, ben’i, dışımızdaki dünya otoritelerini, savaşı ve getirdiklerini sorgulatıyor. Nur Özdemir
i wish the way you used your body language figuratively -which is really impressive for it is a reflection of your beautiful mind and heart- could also mean something to those unwilling to see what we cannot deny! i wish i wish i wish...
"Butchery" This video on barbaric imperialist power of post-modern times, focuse on unfair policies and bloodletting massacres, pioneered by a president of late civilised country. Starting from 1st World War to Korea, Vietnam to Somalie, Aphganistan or Iraq (now planning to Iran); American governments putting a capitalist and armed power to several places in planet earth; whether it is fair or unfair. The performer, H. Akçura, emphasizes and underlines the subject called "60 Sec." with interpositioning of sudden brutal images by using his video vision. At the last minutes of work, we see H. Akçura boxing weakly with a play station like cable against probably a monitor and hear voices from inside of room directing the artist as a signification against nowadays' pasifist T.V. news culture. This short subject tries to question authority brilliantly. Congratulations!
"Butchery" This video on barbaric imperialist power of post-modern times, focuse on unfair policies and bloodletting massacres, pioneered by a president of late civilised country. Starting from 1st World War to Korea, Vietnam to Somalie, Aphganistan or Iraq (now planning to Iran); American governments putting a capitalist and armed power to several places in planet earth; whether it is fair or unfair. The performer, H. Akçura, emphasizes and underlines the subject called "60 Sec." with interpositioning of sudden brutal images by using his video vision. At the last minutes of work, we see H. Akçura boxing weakly with a play station like cable against probably a monitor and hear voices from inside of room directing the artist as a signification against nowadays' pasifist T.V. news culture. This short subject tries to question authority brilliantly. Congratulations!
1.fikir sıradan.çok orjinal değil. 2.insanların hatta bütün canlıların katli iğrenç.ancak bu bile tiksintiden çok dehşet, korku duygularıyla ifade edilmeli.ölmüş insanların iğrenç birşeymiş gibi gösterilmesi yanlış. 3.ırakta ölen insanların bir kısmı da saddamın idamı karşısında sevinçle kuklasını yakanlar.abd askerine onu satanlar.başka katliamların alkışçıları kendileri de kurban olabiliyorlar.masumiyet akılsızları ne kadar kapsamalı? 4.bugün 1mayısta yürümek isteyen ancak sıkılan gazla baygın kaldırıma yığılmış kıza gelip geçen bütün polislerin bir tekme attığını tv lerde izledik.bence çok daha iğrenç olan, asıl iğrenç olan, şöyle en temizinden iğrenç olan oydu. 5.yalnızca haklı bir davanın mağduru olmakla, aynı zamanda bir katliamın faili, haini olmak aynı ajitasyonu yaratmıyor.
Hi, your work is great, moving & awaking hope it will spread more &more I have an experience in my own work (painting- collage),i wanted to say some of what you expressed. being a mother is huge load & conscience. my best wishes Zeinab Nour http://zeinabnour.artistportfolio.net/
Great work moving, awakening & expressive i hope it spread out more & more keep going the world needs more of artists like you http://zeinabnour.artistportfolio.net/
evet, rahatsız edici, mide bulandırıcı. ama bunu birilerinin göstermesi gerekiyor, yüreğine sağlık.. o kadar acıklı ki bush zulmünün gözlerimiizin içine baka baka devam etmesi.. off off..
taş şeklindeki şekerler 20 sene önce bile vardı.arkadaşları kandırırdık çocukken.bu klipte en rahatsız edici unsur h.a. nın abartılı oyunculuğu.hele gözlerini fırlattığı sahneler çok komik.
Etkilendim. Kanırtıyor insanı … ….. İNSAN OLMAK ‘INSAN’ bedenınde gozuken bır varolus ve zıhnıyette Öldüren Güclü-Taraf / Öldürülen-Zayıf Çaresizlik…VE OLENDE-OLDURENDE ADI INSAN… Soluksuz kaldım bir an… buna bir sekilde SON verememenin yetersizligi ve acısı cok kavurucu… Yuregıne ,beynıne saglık …, Yaratıma,emege her zaman saygım sonsuz… Ancak suan kelıme ıle tarıfleyemedıgım bır eksıklık var! Kin,hırs,güç,öfke,nefret,tıksinti,savas ,vahset herseyde…. Kendi icimizdeki bilincli karanlıklarımız dahil olmak üzere ; Tepkini, sunus bicimindeki vahseti sadece Irak da yasananlar ıle sınırlamak yerıne diger dunya lıderlerını ve kuruluslarını da icine alan bır haykırıs olsa ve sanki daha kitlesel bir gönderi yapabilsen keske dıye ıcımden geçti…. Hıc sonmesın yuregının yaratımlarının ısığı…. …
Yıllar önce bir film seyretmistim, aklimda sonunda anlatilan fikra takildi kaldi.. kadin esinin kendisini tavuk zannettigini soylerek durumundan sikayet eder. psikiyatrist “zor bir durum, hemen tedaviye baslayalim, onbes seanstan sonra duzelecektir, yarin sabah esinizi getirebilir misiniz? diye sorar, kadin ise “getiremem, sabah getiremem, yumurtalarini alıyoruz” diye cevap verir.
Tas yemek nasil insanin oz niteliklerine yabanci ve zarar veren bir davranis ise; insanin insana uyguladigi zulum de, insana merhametsizlik, ihanet ve yozlasma ile zarar vermektedir. Hepimiz icimizde de hissetigimiz, yasatilan pislikten, ne yazık kusarak kurtulamiyoruz. Tercih etmek ve vazgecebilmek lazim…. disine yaptigin sey benim de canimi acitti..
Balyoz gibi bi film bu Hakan. Ilk gun "seyrederken" disimin cok agridigini ve canimin yandigini hissettim siddetle. Ayni gece ruyama girdi film. Ruyamda agzima dolan tastan sekerleri cignememek icin direniyordum. Yuzleri tamamen silik ve bedenleri siluet seklinde adamlar vardi. Sekerler cok renkli, cok kocaman ama cok sert ve soguktu. Dile yapisan celik tadi. Cignememeye calisiyorum. Direniyorum. Ama dislerime degdikce hissettigim o gicirti. "Olasi Aci" nin sesi gibi. Agzimdan tasarken, dilimle �slanan tastan sekerlerin dis yuzeyi eriyor, agir bi seker tadi bir yandan.. boyalar agzimi yuzumu renge boyuyor..Canim yaniyor. Kabustu. Ertesi gun filmi yeniden izledim. Filmin son saniyelerindeki "olum" kareleri sakin bir aksamda siradan bir ailenin mutlu "yasam" karelerinin arasina nasil da sizmis. Olumun gercekliginin agirligi ve kacinilmazligi evdeki cocugun ve annesinin akici sesini kesintiye ugratip sonunda nasil duyulmaz yapmis. Ailenin babasi, "tek basina yapabilecegim sadece bu" diyerek kirdigi disini gostermis yakin planda. Tastan sekerlerin bi tanesi onun disini kirdi. Tastan sekerler dis kirar. Tastan sekerler oldurur de. Ayni sekerler Irak'ta milyonlarca insani, cocugu oldurdu iste. Ayni seker degil miydi sunulan? Yoksa bize cok mu uzak "Olumler"? Yasantimiza teget bile gecmiyor mu? "Insan" olmak gibi ortak bir kadere sahip degil miyiz yoksa? Filmi ikinci izleyisimde yanimda isyerinden bir arkadasim da vardi. "Sosyalist olduguma ve savaslarin bitmesi icin mucadele ettigime cok sevindim " dedi. �nsanin rakam olarak (yok) sayilmasiyla, insan olarak gorulmesi arasindaki farki gorduk bu filmle. Tebrikler ve tesekkurler. Eline saglik.
I started the facebook group, "More Americans Dead in Iraq than in 9/11, Let's End This Pointless War," on facebook and i saw your comment. Your video is disturbing- but also very interesting. People need to wake up to what's really going on here; throughout history, people in these kind of conditions thought to rebel- but it appears to me as if the souls of men, who had family who were once great, have been amounted to mere shells of humans- of which they rarely represent their own unique, and free thought. Keep fighting for the cause.
21 comments:
hakancım ellerine ve aklına sağlık, çok etkileyici ancak p"bush"t beyin kabusu daha çok mutlu yaşayan şirinler gibi de olabilir....
you did not bite into that stone and break your tooth...tell me you didn't!
it has made me very queasy. yet viewing these images has also the very excusable effect of making making me very thankful that i never had to witness them more than fraction of a second each.
you bring up the question of transient vs permanent in a very powerful way.
Hakan bey, etkilendim, özellikle öğürme sahnesine kadar.. Ondan sonrası dolgu maddesi gibi geldi bana..Konsantre etki oraya kadardı.. Tabii bu benim fikrim..Kısaca sanat bir affect ise, bunu başarmışsınız.. Tebrikler...
I really impressed, its a nice work Hakan. what can I say anymore....
Islerini elimden geldigi kadar takip etmeye calisiyorum ve bir cogunu gercekten ilgiyle izliyorum. Bunun hakkinda durust konusmam gerekirse fikir olarak guclu ancak anlatim olarak cok kisir buldum isi. Evet Irak'ta 1.2 milyon insan oldu, burada onlarin cesetlerin pesisira gosterirsen de gercekten rahatsiz edici ve insanlarin bir yerlerine dokunan bir video elde etmis olursun ama yine de birseyler eksik geliyor bana. Insani yerlere dokunmaya calistigin yerler, yani gercekten bir insanin bundan nasil rahatsiz olabilecegini gosterdigin gibi yerler bir sekilde havada kalmiş gibi geliyor bana. Ama her zaman soyledigim gibi emege sonsuz saygi ve ellerine saglik. Tesekkur ederim paylastigin icin. Sadece soylemek istedigin kelimeler boslukta sallaniyor gibi geldi bana hepsi bu.
Umarim kizmazsin bana...
Sevgiler, Cagin Turker...
selam,
Videoyu izlerken neler hissettiğimle başlamak istiyorum. Arka plandaki araba sesleri ve senin normal ev halinde meyve tabağının önünde televizyon seyreder gibi durman, hergün birsürü insanın televizyon izleme halini yansıtıyor, senin seyrettiğin imgelere karşı gösterdiğin tepkiyi birçok kişi haberleri izlerken düşünüyor belki ama bu derecede göstermiyordur bu anlamda bu iğrenme hali bizim seyirci olarak konumumuzu bir yere kadar sorgulamaya itiyor diye düşünüyorum. Ama aynı zamanda burda bir sorun var diye düşünüyorum. Çünkü izleme bittikten sonra bilinçdışımızda bu kötü imgeleri ister öğürerek ister belki de daha da kayıtsızlaşarak atmaya ve unutmaya çalışıyoruz ve belki de daha kolay unutuyoruz. Yani bence bu derece vahim ölme biçimlerine çıplak bir şekilde bakmak insanı (eğer bilinçli olarak savaş karşıtlığı yapmıyorsan)olanları daha kolay unutmaya ya da yok saymaya itiyor, bir de bu cesetlerin savaş sırasında ölmüş insan cesetleri olduğu belli değil, bunlar herhangi bir şekilde ölen insan cesetleri de olabilir. Bir de ikinci sahnede sen ne yapıyorsun pek anlaşılmıyor, boks mu yapıyorsun ne yapıyorsun sahiden anlamadım?
Bütün bunlardan sonra seyrederken tüylerim diken diken oldu ama bittikten bir müddet sonra tüylerim indi ve geriye unutmak istediğim cesetlerden biraz görüntü kaldı hafızamda ama o da unutulmaya mahkum..
Seyredekken bu kadar rahatsız edici hatta kusturucu malzemeler insanı kusmaya ve en kısa zamanda unutmaya sevk ediyor diye düşünüyorum.
cogumuz sadece uzaktan seyrediyoruz olan-biteni. bazilarimiz umursamiyor, birkismimiz hickiriklara boguluyor, "disini kirmak"a cesaret eden tek...
ellerine saglik.
sezgun
Hakan Akçura’nın yeni çalışması “60 seconds - 60 saniye - 60 sekunder”. Akçura’nın 60 Saniye ve önceki çalışmalarında, video performas sanatı dışında; kapitalizm ve sanat, kitle iletişimi ve bireysel kimlik arasındaki ilişkileri sorgulaması açısından “Yeni Kavramsalcılık” etkisi de görülür.
Hakan Akçura’nın disiplinlerarası bir sanatçı girişimi olan “60 seconds - 60 saniye - 60 sekunder” adlı video çalışması bireysel kimliğimiz ile dışımızdaki dünyadaki kitlesel bir soruna; Irak’taki ölümlere parmak basıyor. Güncel sanata; videonun bir araç olarak yeniden üretimi ile katkı sağlayan çalışma izleyiciye, ben’i, dışımızdaki dünya otoritelerini, savaşı ve getirdiklerini sorgulatıyor.
Nur Özdemir
i wish the way you used your body language figuratively -which is really impressive for it is a reflection of your beautiful mind and heart- could also mean something to those unwilling to see what we cannot deny! i wish i wish i wish...
"Butchery"
This video on barbaric imperialist power of post-modern times, focuse on unfair policies and bloodletting massacres, pioneered by a president of late civilised country. Starting from 1st World War to Korea, Vietnam to Somalie, Aphganistan or Iraq (now planning to Iran); American governments putting a capitalist and armed power to several places in planet earth; whether it is fair or unfair. The performer, H. Akçura, emphasizes and underlines the subject called "60 Sec." with interpositioning of sudden brutal images by using his video vision. At the last minutes of work, we see H. Akçura boxing weakly with a play station like cable against probably a monitor and hear voices from inside of room directing the artist as a signification against nowadays' pasifist T.V. news culture. This short subject tries to question authority brilliantly. Congratulations!
"Butchery"
This video on barbaric imperialist power of post-modern times, focuse on unfair policies and bloodletting massacres, pioneered by a president of late civilised country. Starting from 1st World War to Korea, Vietnam to Somalie, Aphganistan or Iraq (now planning to Iran); American governments putting a capitalist and armed power to several places in planet earth; whether it is fair or unfair. The performer, H. Akçura, emphasizes and underlines the subject called "60 Sec." with interpositioning of sudden brutal images by using his video vision. At the last minutes of work, we see H. Akçura boxing weakly with a play station like cable against probably a monitor and hear voices from inside of room directing the artist as a signification against nowadays' pasifist T.V. news culture. This short subject tries to question authority brilliantly. Congratulations!
1.fikir sıradan.çok orjinal değil.
2.insanların hatta bütün canlıların katli iğrenç.ancak bu bile tiksintiden çok dehşet, korku duygularıyla ifade edilmeli.ölmüş insanların iğrenç birşeymiş gibi gösterilmesi yanlış.
3.ırakta ölen insanların bir kısmı da saddamın idamı karşısında sevinçle kuklasını yakanlar.abd askerine onu satanlar.başka katliamların alkışçıları kendileri de kurban olabiliyorlar.masumiyet akılsızları ne kadar kapsamalı?
4.bugün 1mayısta yürümek isteyen ancak sıkılan gazla baygın kaldırıma yığılmış kıza gelip geçen bütün polislerin bir tekme attığını tv lerde izledik.bence çok daha iğrenç olan, asıl iğrenç olan, şöyle en temizinden iğrenç olan oydu.
5.yalnızca haklı bir davanın mağduru olmakla, aynı zamanda bir katliamın faili, haini olmak aynı ajitasyonu yaratmıyor.
Hi,
your work is great, moving & awaking
hope it will spread more &more
I have an experience in my own work
(painting- collage),i wanted to say some of what you expressed.
being a mother is huge load & conscience.
my best wishes
Zeinab Nour
http://zeinabnour.artistportfolio.net/
Great work
moving, awakening & expressive
i hope it spread out more & more
keep going the world needs more of artists like you
http://zeinabnour.artistportfolio.net/
evet, rahatsız edici, mide bulandırıcı. ama bunu birilerinin göstermesi gerekiyor, yüreğine sağlık.. o kadar acıklı ki bush zulmünün gözlerimiizin içine baka baka devam etmesi.. off off..
taş şeklindeki şekerler 20 sene önce bile vardı.arkadaşları kandırırdık çocukken.bu klipte en rahatsız edici unsur h.a. nın abartılı oyunculuğu.hele gözlerini fırlattığı sahneler çok komik.
Kesinlikle etkilyeci! Ve ben hepsini izlemek istemedim ve hizli gectim.
Bence Bush bence three monkies'i oynardi. Hatta sinir ve beyni alinmis oldugunu hesaba katarsak bunu bile yapamazdi sanki...
modi
Etkilendim. Kanırtıyor insanı …
…..
İNSAN OLMAK ‘INSAN’ bedenınde gozuken bır varolus ve zıhnıyette Öldüren Güclü-Taraf / Öldürülen-Zayıf Çaresizlik…VE OLENDE-OLDURENDE ADI INSAN…
Soluksuz kaldım bir an… buna bir sekilde SON verememenin yetersizligi ve acısı cok kavurucu… Yuregıne ,beynıne saglık …,
Yaratıma,emege her zaman saygım sonsuz…
Ancak suan kelıme ıle tarıfleyemedıgım bır eksıklık var! Kin,hırs,güç,öfke,nefret,tıksinti,savas ,vahset herseyde….
Kendi icimizdeki bilincli karanlıklarımız dahil olmak üzere ;
Tepkini, sunus bicimindeki vahseti sadece Irak da yasananlar ıle sınırlamak yerıne diger dunya lıderlerını ve kuruluslarını da icine alan bır haykırıs olsa ve sanki daha kitlesel bir gönderi yapabilsen keske dıye ıcımden geçti….
Hıc sonmesın yuregının yaratımlarının ısığı….
…
Sevgili Hakan,
Yıllar önce bir film seyretmistim, aklimda sonunda anlatilan fikra takildi kaldi.. kadin esinin kendisini tavuk zannettigini soylerek durumundan sikayet eder. psikiyatrist “zor bir durum, hemen tedaviye baslayalim, onbes seanstan sonra duzelecektir, yarin sabah esinizi getirebilir misiniz? diye sorar, kadin ise “getiremem, sabah getiremem, yumurtalarini alıyoruz” diye cevap verir.
Tas yemek nasil insanin oz niteliklerine yabanci ve zarar veren bir davranis ise; insanin insana uyguladigi zulum de, insana merhametsizlik, ihanet ve yozlasma ile zarar vermektedir. Hepimiz icimizde de hissetigimiz, yasatilan pislikten, ne yazık kusarak kurtulamiyoruz. Tercih etmek ve vazgecebilmek lazim…. disine yaptigin sey benim de canimi acitti..
Kendine iyi bak, naciye teker
Balyoz gibi bi film bu Hakan. Ilk gun "seyrederken" disimin cok agridigini ve canimin yandigini hissettim siddetle. Ayni gece ruyama girdi film.
Ruyamda agzima dolan tastan sekerleri cignememek icin direniyordum. Yuzleri tamamen silik ve bedenleri siluet seklinde adamlar vardi. Sekerler cok renkli, cok kocaman ama cok sert ve soguktu. Dile yapisan celik tadi. Cignememeye calisiyorum. Direniyorum. Ama dislerime degdikce hissettigim o gicirti. "Olasi Aci" nin sesi gibi. Agzimdan tasarken, dilimle �slanan tastan sekerlerin dis yuzeyi eriyor, agir bi seker tadi bir yandan.. boyalar agzimi yuzumu renge boyuyor..Canim yaniyor. Kabustu.
Ertesi gun filmi yeniden izledim. Filmin son saniyelerindeki "olum" kareleri sakin bir aksamda siradan bir ailenin mutlu "yasam" karelerinin arasina nasil da sizmis. Olumun gercekliginin agirligi ve kacinilmazligi evdeki cocugun ve annesinin akici sesini kesintiye ugratip sonunda nasil duyulmaz yapmis. Ailenin babasi, "tek basina yapabilecegim sadece bu" diyerek kirdigi disini gostermis yakin planda. Tastan sekerlerin bi tanesi onun disini kirdi. Tastan sekerler dis kirar. Tastan sekerler oldurur de. Ayni sekerler Irak'ta milyonlarca insani, cocugu oldurdu iste. Ayni seker degil miydi sunulan? Yoksa bize cok mu uzak "Olumler"? Yasantimiza teget bile gecmiyor mu? "Insan" olmak gibi ortak bir kadere sahip degil miyiz yoksa?
Filmi ikinci izleyisimde yanimda isyerinden bir arkadasim da vardi. "Sosyalist olduguma ve savaslarin bitmesi icin mucadele ettigime cok sevindim " dedi. �nsanin rakam olarak (yok) sayilmasiyla, insan olarak gorulmesi arasindaki farki gorduk bu filmle. Tebrikler ve tesekkurler. Eline saglik.
I started the facebook group, "More Americans Dead in Iraq than in 9/11, Let's End This Pointless War," on facebook and i saw your comment. Your video is disturbing- but also very interesting. People need to wake up to what's really going on here; throughout history, people in these kind of conditions thought to rebel- but it appears to me as if the souls of men, who had family who were once great, have been amounted to mere shells of humans- of which they rarely represent their own unique, and free thought. Keep fighting for the cause.
Post a Comment