18.1.07

Dubbelmoral hos Youtube


Youtube har raderat min video på 29 sek. som heter "Mr. President let me challenge you to face his (2)". Samma video hade tidigare igår kväll blivit en av dem mest sedda (20:e) i kategorin "arts and animations” och blivit sedd 2666 gånger under en dag.

Det konstiga är att ursprungliga videoinspelningen som blottar Saddam Hussein’s döda kropp liggande i ett
bårhus på ett kallblodigt sätt finns fortfarande kvar på Youtube och enkelt att hitta medan min video som är redigering av den ursprungliga är borttagen av Youtube. Min video hette ”ett mardrömsförslag för G.W.Bush”.

Uppenbarligen är min konstvideo som ersätter Saddams huvud med G. W. Bushs inte tillåts enligt Youtubes regler medan den andra videon som visar Saddams sargade huvud är tilllåtet.

Den tidigare videon jag har gjort och baserades på en videoinspelning av Saddams hängning som redigerades med namnet "Mr. President let me challenge you to face his (1)" finns dock
fortfarande kvar på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=1DuDsbKHdDk



No comments: