6.6.08

"Nefret tünelinde Aşk"ın duyuru afişlerinin Bakanlık tarafından basılması ihtimali ve dayanışma çağrım

Dün, Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Ahmet Fevzi Kaldırım'dan bir e-posta aldım:

"Sayın Hakan Akcura

Destek talebinize yönelik e-maliniz incelenmiştir.

Söz konusu talebinize yönelik olarak detaylı görüşebilmek amacıyla, size ulaşabileceğimiz bir telefon numaranızı Genel Müdürlüğümüze iletmeniz hususunda gereğini rica eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Ahmet Fevzi Kaldırım
Şube Müdürü"

Telefon numaramı ilettim ve biraz önce arandım.

Şube Müdürü, olası serginin İstanbul ayağı için İstanbul'da, 2010 Kültür Başkenti etkinlikleri kapsamında Güzel Sanatlar Galeri'sinin Müdürlüğün elinden alındığını, AKM'nin de onarıma gireceğini ileterek, tahsis edebilecekleri bir mekan kalmadığını iletti.

Diyarbakır'daki galerinin ise günü gelip, katılımlar sayesinde sergi gerçekleşebilirse, tahsis edilebileceğini söyledi.

Olası sergilerin katalog, davetiye ve afişlerinin basımının üstlenilebileceği de belirtildi.

Ayrıca, isteğim üzerine, "Çağrı"nın yaygınlaşabilmesini sağlayacak duyuru afişlerinin 35x50 cm. ebadında 5000 adet basılabileceği, bunların 500 kadarının güzel sanatlar fakülteleri, meslek okulları ve kamu kurumlarına dağıtılabileceği, geri kalanların ise dağıtımının ben tarafından örgütlenmesinin sözkonusu olabileceği bildirildi.

Kabul ettim.

Yaklaşık 15 gün sürebilecek bir bürokratik onay sürecinin ardından bana haber verilecek ve onay alınabilmişse afiş tasarımım basılmak üzere istenecek.

Açıkçası şaşırtıcı ve sevindirici bulduğum bu gelişmelerin ardından, 'Nefret tünelinde Aşk" sanat etkinliği çağrıma destek ve gönül veren herkesi benimle dayanışmaya çağırıyorum.

Basılması sözkonusu olan binlerce afişin yaşadığınız kentlerde, özellikle gençlerin gözdesi olan mekanlarda, okullarda, belli başlı meydanlarında
olabildiğince yaygın olarak asılabilmesini diğer arkadaşlarıyla birlikte organize edebilecek herkesten, afişler basılırsa, onlara yollanmasını sağlamak üzere Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü'ne ileteceğim adreslerini rica ediyorum. Adreslerinizi e-posta adresime yazabilirsiniz: hakcura@gmail.com

Belki de çağdaş sanatın Bakanlık tarafından desteklenmesinin ilk örneği olan bu gelişmenin artarak sürmesi, yaygınlaşması dileğimle...

No comments: